Wednesday, 21 November 2012

i'm back..

dah lme x tulis blog..rindu asenye nk luah ape yg t'simpan kat dlm ati nie..
huhu..arini aq demam..huaa..teruk gler asenye..ble dh mcm nie..rindu pd mak ngn ayh..
mklum ar aq nie ank mnje..ubt pon kne bsuruh mkn,tmbah2 ag aq nie dh ar x rti mkn ubt,
hihi..

Friday, 7 September 2012

buang ego demi sebuah perhubungan

buat pertama klinye aq t'paksa buang ego aq dmi sbuah perhubugan..
demi jga hbugan antara aq,die dan smue kwn2..huaaa..mmg pyh..tp ats nsihat kwn2,serta mmikir kbaikan brsama akhirnya aq mengalah..

Friday, 31 August 2012

HMM

ble kte ade mslah..owg yg plg rapat,pling kte syg x dek sme ngn kte tuk dgar mslah kte..
mmg sedih sgt2..tp nk wat cm ne kn..mybe ade hikmah..tp yg pling aq sedih owg yg benci slame nie bleh ade yg kte tuk dgar mslah..mmg x sgke tol..tp aq bsyukur skurng2 nye ade jgk owg yg sudi dgar..

ble dh jd mcm nie..aq smkin ragu2..sme ade aq tlah mmilih yg terbaik bg aq..
klu bleh dputarkn mse lbh bek mcm dlu jd kwn..lebih rapat..klu skrng nie mkin lme2 mkin renggan..serba slh jdnye..




Tuesday, 28 August 2012

dia atau dirimu


Sungguh tak mungkin dalam kisah ini kita kan bersatu
Bila tak pernah ada perasaan cinta seutuhnya
Kini akhirnya kau harus memilih dia atau diriku
Yang pantas mendapatkanmu, pantas menjadi kekasihmu


Sampai kapankah kita akan bersama 
Bila tak pernah ada perasaan cinta antara kita
Perasaan saling menyayangi


Sampai kapankah kita akan bersama
Bila kau hanya bisa mencintaiku separuh hatimu
Separuh kau mencintainya


Sungguh tak mungkin, sungguh tak bisa
Kita kan bersama bila kau masih membagi cinta

Monday, 27 August 2012

bila harus memilih..

setiap khidup kte dibg pilihan untuk memilih..
slah stu nye antara pilihan yg tepat..dan jika pilihan yg kte pilih tu
adalah yg slah..kte harus mneruskn nye sbb kte tlh mmilh jln itu..
jd kte kne mlihat khadapn demi mse depan kte agr x slh mmilih..

Sunday, 26 August 2012

Terbaik raye..2012

19/8/2012..RAYEEEE...hihihi..terbaik la..wlaupon terbaek tp ade sedih bab lg 2 ari nk raye makdak aq mniggal..ase lain sgt ble beraye..apepon aq doakn rohnya ditempatkn ditempat2 owg yg beriman..amin..
pd my freennzz di ipoh..thanzz sgt2 kat kowng coz sdi beraye dirumah aq..huhu..cian kat kowngkn bjln jaoh..ape2 pon bez sgt..dan pd my best frenzz tharikh 24/8/2012 adlh tharikh yg pling aq x kn lpekn..bezz sg2..tmbah2 ble kte smue bkumpul rmai2..ps2 beraye smpai 12 buah dlm 1 ari..hahah..penat gler..2 momen yg pling bezz..ape2 pon rye thun nie..mmg terbaik..







Tuesday, 7 August 2012

rindu!!!!!!!!! TIDAK..!!!!!!!

aq x ske ar ngn perasaan aq skrng nie..bgon je pg2..trus ingt kat die..tbe2 je ase nk nagis..
memang aq kalah ngn ati aq sndri..yg aq rindu kat die ag..wlaupon die bnyk skitkn ati owg..hmm..
klu bleh aq ase klu x dek perasaan pon x pe,dri ade perasaan..sbb pd mse yg sme aq syg kn owg laen..
ase bslah plk aq kat f----..cm aq nie trima die sbb nk lpe kn m---..
aq harap ase nie cme skejap...


u make me smile..

6 ogos..genap sebulan hubungan kte..thanzz for everthing farid..
hope hbungan kte kekal smpai ble2..


Sunday, 22 July 2012

be strong


memang saya dah kuat pun . saya rasa saya dah boleh teruskan hidup dengan hepi tanpa memikirkan awak . saya dah boleh trima awak dengan orang lain walaupun belum sepenuhnya . saya sudah mula maafkan awak . tapi, kadang kadang, datang juga hari yang saya asyik terfikir kan awak, terlalu rindu kan awak , dan hati jadi sakit terfikir fikir kenapa awak sampai hati buat hati sy begini . bila hari macam tu datang, memang saya rasa selemah lemahnya . tp, sy percaya, esok masih ada dan esok adalah hari yang baru . dan, dengan setiap hari yg saya lemah tu, sy akan jadi lebih kuat , sehingga satu hari nanti, saya hati sy akan kuat sepenuhnya untuk hidup tanpa bayangan awak :) 

Thursday, 19 July 2012

dari hati

pesanan dari hati...
tanpa dia....
aku masih disini,masih bernafas dan gagah berdiri meneruskan perjalanan..
tanpa dia...
aku masih disayangi,dicintai oleh keluarga dan sahabat...
tanpa dia...
aku masih mampu tersenyum walau hati terluka...
masih kenal erti kebahagiaan...
wahai "Sidia" aku akur dan pasrah dengan qada dan qadar..
MUNGKIN kita telah ditetapkan bukan utk bersama...:)

Wednesday, 11 July 2012

berpura-pura


mencintai seseorang adalah hal yang paling terindah namun betapa menyakitkan kalau orang yang kita cintai sama sakali tidak pernah mencintai kita dan yang lebih menyakitkan lagi kalau orang yang kita cintai hanya berpura2 mencintai kita




Sunday, 8 July 2012

lepaskan..

kdg2 aq x ase cm bodoh sgt..
memilih die,& mmpercayai die.
dan pling x sngka die lpskn aq cm 2 je..
tanpe prthankn...apepun bnde dh jd kn..
mgkin ini jln t'bek tuk aq & die..
hope die bhgia brsama org yg bkl mnjdi plihan hatinya..
aq lpskn die dgn ikhlas,wlaupun die bnyk wat aq skit ati..
apepun aq x kn pnh lupakan die..
thankzz meor ahmad salihin tuk sgalanya..



Tuesday, 3 July 2012

kehidupan..


...Hidup ini sussh kita nak Duga..kadang-kadang kita rasa Dekat degan Seseorang tu,tapi sebenarnya
Jauh..walaupun kita dapat Genggam Tangan dia.belom tentu Hati dia kita dapat Selami..mungkin kita boleh buat dia Ketawa tapi kita tidak tahu apa makna Senyumannya..bila dia Menangis,kita sangka kita dapat Memujuknya..walhal,Kehadiran kita Langsung Tak Disenangi..rencah dunia,kita takkan tahu siapa Kawan dan Lawan sehingga sampai saat kita Jatuh Tersunggkur adakah tangan Dihulurkan atau kita Ditinggalkan..





Thursday, 28 June 2012

♥ BIAR DIA TAHU, SAYA TAK KISAH ♥


BIAR DIA TAHU, SAYA TAK KISAH
Biar dia SALAH SANGKA... Biar dia SALAH ANGGAP... Biar dia SALAH MENDUGA... Biar dia TAHU YANG BURUK... Sebelum MENGHARAP yang baik-baik...

Kalau dia IKHLAS, dia akan sedia MENERIMA KEKURANGAN yang ada, dari hanya mengharap yang baik dan sempurna...

Apa guna menghabiskan masa menunjukkan kebaikan, bila dia TIDAK BOLEH MENERIMA KELEMAHAN DAN KEKURANGAN ? Biar dia tahu saya tak pandai itu, saya tak pandai ini...

Biar dia tahu, saya mungkin tak dapat memenuhi EXPECTATION dia yang tinggi melangit itu... Biar dia tahu, saya pernah punya MASA LALU, namun saya masih punya MASA HADAPAN...

Biar dia tahu, biar dia buat keputusan supaya dia tidak rasa TERTIPU, supaya dia tidak menyesal kelak... 

So, tak kisahlah... Ada jodoh ada lah kan ? Saya lebih prefered dilihat sebagai diri saya yang tak sempurna... Biarlah mereka tahu saya tidak tahu itu, tidak tahu ini, dari mereka melihat kesempurnaan saya yang konon maha sempurna.. I'm glad to be me even it's hard to be me (^_^)

Sunday, 24 June 2012

Bermula Lagi..

Sok bermula lagi fasa baru aq..semakin meningkat umur..semakin tinggi ilmu yang perlu kite kejar..
sok juga bermula kenalan baru..pelajaran baru..namun aq tetap aq..
sok juga ade beberapa knalan lama yg x mungkin brsama meneruskan perjuangan..
tpi aq x kn melupakan dieowng..kena dieowng shabat aq..


Ku hargai semua yang terjadi,
Memang nyata dirimu takkan ada pengganti,
Semoga kita dapat  bertemu semula,
Kerana aku yakin engkau akan sentiasa
dihatiku...




Wednesday, 30 May 2012

mengejar


..Kita kerap berlari MENGEJAR sesuatu yang bukan milik kita, yang langsung tidak berikan PERHATIAN kepada kita. Mengapa kita TIDAK berhenti sejenak dan melihat ke belakang, mana tahu ada SESEORANG sedang mengejar kita juga :)


baru sekarang

salam..hmm..dh lme x update blog...mklum ar dh lme x bkk...pasword pun dh lupe..
aq x tau nk ckp ape..huhu..sbb ngh tension test jpj gagal..hihi...
hmm...k la...bubay..

Friday, 13 January 2012

tanpa menoleh lg ke belakang..

pesan kepada kenangan manis yg lalu, 'dikau adalah perkara yang terindah padaku,dan kita tidak mungkin
lagi ketemu..pesan jua pada kenangn pahit,'dikau telah berlalu,dan pasti akan aku bangkit dan bersemangat
tanpa menoleh lagi kebelakang'....



Monday, 9 January 2012

hargai ape yg kte ade skrng smentara dia msih milik kte

~..Kadangkala kita tidak pandai MENGHARGAI kehadiran seseorang dalam hidup kita, kita MENOLAKNYA dan mensia-siakan kehadirannya di sisi kita..dan apabila dia sudah KECEWA dengan kita, pergi menjauh dari kehidupan kita..apabila tiba satu masa kita mula menginginkannya, barulah kita SEDAR dan mula MENCARINYA semula, namun saat itu sudah TIDAK BERMAKNA lagi..kerana dia telah jauh membawa diri..~

>>> Manusia akan MENGHARGAI sesuatu apabila dia telah KEHILANGAN sesuatu..bagi diriku, biarkan cinta itu pergi..CINTA SEJATI pasti akan kembali..kerana Allah telah menjanjikan jodoh hati bagi setiap hambaNya.



Thursday, 5 January 2012

rindu kowang..

weh rindu gler kat kowng...nk sngt jmpe kowng smue..
hrp kte akn jd kwn slamenya..








Monday, 2 January 2012

tahun 2012

msuk arini dh 2 hari masuknye tahun 2012
aq x pnye azam sbb klu aq ade azam pn blom tentu leh cpai
tp aq hrp aq leh jd mtng dan bleh mnjadi ank yg soleha tuk family aq..
insyaallah...
dan aq hrp smue kwn2 yg aq syg trutamanya ct,mira,fatin,fidah & wina
leh t'cpai cita2 dieowng & hope kowng sntiasa bhagia...amin